П`ятниця
24.11.2017
09:09
Категорії розділу
Анонсуємо [111]
Змагаємось [3]
Вітаємо! [45]
Входимо на сайт

Шукаємо
Календар
«  Березень 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Співпрацюємо
Архівуємо
Обліковуємо

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Cайт вчителів початкових класів м.Славутича
Головна » 2016 » Березень » 15 » Завдання методичної роботи
16:46
Завдання методичної роботи

«Учитель живе доти, доки вчиться;

як тільки він перестає вчитися,

в ньому помирає учитель» К.Д. Ушинський.

Якість навчально-виховного процесу школи, його результати певною мірою залежать від учителя, його теоретичної підготовки, педагогічної та методичної майстерності.

З метою поліпшення фахової підготовки педагогічних кадрів у школах проводять спеціальну методичну роботу, яка спонукає кожного вчителя до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками, дає змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег, забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.

У процесі методичної роботи здійснюються підвищення наукового рівня вчителя, його підготовка до засвоєння змісту нових програм і технологій їх реалізації, постійне ознайомлення з досягненнями психолого-педагогічних дисциплін і методик викладання, вивчення і впровадження у шкільну практику передового педагогічного досвіду, творче виконання перевірених рекомендацій, збагачення новими, прогресивними й досконалими методами і засобами навчання, вдосконалення навичок самоосвітньої роботи вчителя, надання йому кваліфікованої допомоги з теорії та практичної діяльності.

Науково-методична робота – один з важелів управління навчально-виховним процесам, який має бути спрямований на розвиток у викладачів вимогливості до себе, бажання пошуку раціональних методів роботи.

Цілеспрямовано здійснювана методична робота є обов’язковим компонентом педагогічної праці кожного педагога, а також є тією рушійною силою, яка потребує постійного оновлення знань учителів, спонукає їх до самоосвіти і самовдосконалення.

Форми методичної роботи:

Колективні: методичні та педагогічні ради, науково-педагогічні конференції, психолого-педагогічні семінари, педагогічні читання, семінари-практикуми, інструктивно-методичні наради.

Групові: шкільні методичні об’єднання, відвідування уроків, творчі групи, школи молодого учителя, тижні педагогічної майстерності, дослідно-експериментальна діяльність.

Індивідуальні: самоосвіта, консультації, самоаналіз уроку, анкетування, курсова перепідготовка, участь у конкурсах, творчі звіти, атестація.

При плануванні методичної роботи слід ураховувати змістовий, процесуальний, мотиваційний компоненти формування дидактичної компетентності вчителів початкових класів.

Змістовий компонент забезпечується вивченням теоретичних основ процесу навчання, організації навчального процесу в сучасній початковій школі, актуальних проблем дидактики початкової школи.

Процесуальна складова засідань методичних об’єднань має бути багатоаспектною: аналіз відвіданих уроків, конспектів і фрагментів уроків, програм, підручників, формування мети уроку, складання алгоритмів, аналіз педагогічних ситуацій.

Все це сприяє формуванню у вчителів предметних (дидактичних) і міжпредметних умінь і навичок.

Планування роботи методичного об’єднання має бути довільним, з урахуванням конкретних умов кожної школи: досвід роботи вчителів, їхні здібності, інтереси; результати моніторингу навчальних досягнень учнів з предметів. Головне в організації методичної роботи – створити атмосферу творчості, пошуку нових підходів до вирішення завдань сучасної школи.

Отже, пріоритетним завданням методичної служби на сучасному етапі є активізація творчих здібностей педагогів; забезпечення ефективного методичного супроводу впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти; допомога вчителеві швидко адаптуватися до змін в освітньому процесі, виявити професійну гнучкість, стати на найвищу сходинку педагогічної майстерності.

Перший учитель… У кожної людини він,— як початок шляху, як перший відбиток у дитячій душі. Нехай час обдарує тебе іншими, більш цікавими і значнішими вчителями, але він назавжди лишиться тим маленьким далеким вогником, що посвітив тобі на початку шляху. С. П. Титов

Категорія: Анонсуємо | Переглядів: 53 | Додав: Elena | Теги: методична робота | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar