Вівторок
24.10.2017
04:15
Категорії розділу
Анонсуємо [108]
Змагаємось [3]
Вітаємо! [43]
Входимо на сайт

Шукаємо
Календар
«  Листопад 2016  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
Співпрацюємо
Архівуємо
Обліковуємо

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Cайт вчителів початкових класів м.Славутича
Головна » 2016 » Листопад » 14 » Сім’я впливає на адаптацію дитини до школи
12:18
Сім’я впливає на адаптацію дитини до школи

Сім’я – це те первинне середовище, де дитина повинна вчитися робити добро.В. Сухомлинський

Як відомо, початок навчання в школі – один із найбільш складних і відповідальних моментів в житті кожної дитини. Це не тільки нові умови життєдіяльності, а й нові контакти, нові відносини, нові обов’язки.

Змінюється життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам і турботам. Це дуже напружений період, бо з перших днів школа висуває перед учнем цілий ряд завдань, що не пов’язані безпосередньо з його досвідом та вимагають максимальної мобілізації інтелектуальних і фізичних можливостей.

Психологи виокремлюють наступні особливості адаптації дитини до школи:

По-перше, змінюється соціальна позиція дитини: з дошкільника вона перетворюється на учня і, таким чином, вперше в своєму житті стає членом суспільства зі своїми суспільно-громадськими обов’язками.

По-друге, у дитини відбувається зміна провідної діяльності. З приходом до школи діти починають опановувати навчальну діяльність: школярі повинні «навчитися вчитися», тобто запам’ятовувати шкільний матеріал, формулювати відповідь, вирішувати задачі. Дитина зобов’язана робити те, що їй не завжди хочеться; вона повинна довільно контролювати свою поведінку, бути уважною на уроках.

По-третє, важливим чинником психологічної адаптації дитини до школи виступає її соціальне оточення: вчитель, клас, сім’я. Успішність адаптації дитини до школи багато в чому залежить також і від того, наскільки міцно вона змогла затвердити свою позицію в класі серед однолітків. Сімейна ситуація, в якій опиняється дитина на початку свого навчання в школі, також має велике значення.

По-четверте, успішна адаптація дитини до школи, її повноцінне включення в навчально-виховний процес пов’язані з необхідністю зміцнення психіки дитини, з розвитком її мислення і емоційно-вольової сфери, з нейтралізацією страхів і негативних переживань. Необхідно розвивати «комплекс довільності» – уміння контролювати себе самостійно, бути уважним, бути здібним до довільних вольових та інтелектуальних зусиль.

Також, як стверджують психологи, звикання до школи – тривалий індивідуальний процес. Згідно зі статистикою, тільки 50% дітей адаптується до нових умов і вимог протягом півроку. Іншій половині потрібно більше часу.

Від чого залежить тривалість адаптації? Перш за все, від того, чи була дитина психологічно готова до школи, а також від її стану здоров’я та рівня розвитку.

Отже, батькам першокласників слід розуміти, що адаптація до школи – це процес багатоплановий, тобто в ньому важливу роль відіграють як фізіологічні явища, так і соціально-психологічні. Що стосується фізіологічної адаптації, то медики відзначають, що більшість першокласників хворіє у вересні, деякі діти втрачають вагу в перші 2-3 місяці навчання, деякі скаржаться на втому, головний біль, стають примхливими. Це не дивно, оскільки на шестирічних малюків «хлине» лавина завдань, що вимагають від них розумового і фізичного напруження. Соціально-психологічна адаптація полягає в освоєнні нового соціального статусу «учень», а також у налагодженні ефективного спілкування з однолітками і вчителем.

Джерело: Надія Фоміна, http://www.rivne1.tv/Info/?id=54228

Категорія: Анонсуємо | Переглядів: 64 | Додав: Elena | Теги: адаптація дитини до школи | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar